19.59 - Förfest

Sitter just nu hos Elin med Haglund, Simon och Viking. Sitter bara och pratar och dricker, riktigt trevligt!
Snart drar vi vidare till nästa fest, och jag känner redan nu att denna kväll kommer bli riktigt bra.

Ha en bra kväll, för det ska jag ha!


Nyår

Snart kommer Simon och hämtar mig, sedan beger vi oss mot stan och hämtar upp Haglund och Elin!
Vi ska även vara med Robin, Jackline och Amanda.

Gott nytt år allihopa, och ta det lugnt!

That tonight's gonna be a good night



Hallå! Jag klev upp för ett tag sen, har bara inte haft ork till att skriva. Ska ta och ringa Amanda nu och planera lite mer inför ikväll, sedan gå och duscha. Kvällen kommer bli grym!

That's all she wrote



Nu har jag slängt in de sista kläderna i tvättmaskinen så nu ska jag ta och sova!
Skriver mer imorgon när jag vaknar, godnatt med er ♥

Vinden har vänt

När tiden får luft under vingar och flyger
Försvinner allting som det som var tufft, inget svider
Nu, jag går genom livet och tänker tillbaks
När jag satt i vårt rum och bara räknade slag för jag

Jag lyssnar till hjärtats ensamma slag.

 


Jag lyssnar till hjärtats ensamma slag

Alla måste lyssna på den här låten. Jag ryser, så bra är den. Petter, finns det någon bättre?
Hans texter är ren kärlek och han måste nog vara den bästa som någonsin hållt i en mick.

Easy is right, right is easy

Just nu: sitter jag med hårfärg i håret och ska snart tvätta ur färgen. Känns så skönt att få bort den där fula utväxten så det finns inte.

Humör just nu: Arg och less. Kan du inte bara låta mig vara nån jävla gång? Du forsätter i samma stil hela tiden, fast du lovat att skärpa dig.

Nu ska jag tvätta ur färgen, så jag hör av mig senare när jag orkar/är på bättre humör.

Do the right thing

Why do you do this to me?
Why do you do this so easily?
You make it hard to smile because
You make it hard to breathe
Why do you do this to me

I want to:
See your smile every morning.
Kiss you whenever i want.
Hold your hand.
Think about you all the time.
Tell you how much i love u, and how much i don't wanna ever lose you.

I've broken all my promises to you

Why do you do this to me?
Why do you do this so easily?
You make it hard to smile because
You make it hard to breathe
Why do you do this to me?

Why do you do this to me?
Why do you do this so easily?
You make it hard to smile because
You make it hard to breathe
Why do you do this to me?

I don't really care


Sitter och lyssnar på musik just nu, och taggar som tusan tills imorgon.
Snart försvinner min utväxt eftersom att jag ska färga håret om en stund! Skönt att bli av med den måste jag säga.

Ska nog bara vara hemma och ta det lugnt ikväll. Sånna kvällar behövs verkligen! Så jag slår nog på en bra film och krypa ner under min mysfilt lite senare ikväll. Underbart.

Don't stop


Haha, asskön låt ändå ju!

Your love is my drug


16.28

Nyvaken och har fått ont i halsen över natten eller nått? Lagomt kul nu såhär innan nyår. Nej, nu ska gå upp och äta frukost! Hörs senare.

05.49


Folk som vågar vara sig själv. Det är verkligen inte många som vågar köra sitt eget "race". Vilket är synd, för tänk hur lätt allting skulle vara? Det finns vissa människor som är så otroligt starka, som skiter totalt i vad andra säger/tycker, och det är precis det man ska göra. Var dig själv, försök inte vara någon du inte är.

Musik. Fult att skriva det, för vem älskar inte musik? Men jag klarar mig verkligen inte utan det. Är så förbannat 
beroende! Lyssnar på musik överallt. När jag åker buss/bil, när jag sitter vid datorn, när jag duschar (?!) när jag ska sova.. Ja, hela tiden.

Bloggläsare & kommentarer. Man bloggar för att det är kul (iallafall jag), men det blir ju extra kul när det är folk som läser den! När folk kommenterar och när statestiken blir högre. Åh, så glad man blir!

Glada människor. Det finns nog inget bättre att se andra le/skratta. Man blir så himla glad själv

Att inte ha något o göra. Det måste nog vara det jobbigaste som finns. Att bara sitta rakt upp och ner och verkligen inte ha någonting att sysselsätta sig med.

Folk som har fel, men vägrar inse det. Du vet att du själv har rätt, och ändå är det någon annan som säger emot/tjaffsar. Tillslut lägger man ner själv, för att man vet att det är är någon idé att forstätta tjaffsa. Haha!

Osäkerhet. Jag själv har lätt för att bli osäker när det till exempel gäller skolan. Det är sällan jag chansar, så jag skiter istället i frågan/mattetalet och hoppar vidare på nästa.

Vår fantasi blir till verklighet



the most amazing moment is when you hold my hand

You're never alone, you have your dreams.
You have your world, you have yourself.

Wash away your worries


Right back at you

Ikväll spenderade jag som sagt min kväll i Bjästa med trevligt folk, sedan drog vi in till stan en snabbis och kollade läget där med Högman och Lina.

Kom i princip nyss hem, och då hade min bror två julklappar till mig. Ett presentkort på cubus - 1000 kr, sedan ett pussel. Naw!
Nu ligger jag i min säng och lyssnar på musik. Intressant? Na, inte direkt. Har inte så mycket mer o skriva nu, så jag hör av mig senare när jag har något bättre att säga!

Free falling in love

Nu har vi ätit en riktigt god middag, och jag har fixat mig klart. Nu sitter jag och väntar på att Hägge ska hämta mig, sedan beger vi oss mot Bjästa och umgås med folk där.

"Nu är det inte så att jag bara vill klaga, men det finns ju vissa människor som aldrig kan behagas"


16.16

Nu har Erik suttit och hjälpt mig lite med bloggen, och som ni ser så har menyn blivit lite bredare och har även fått en liten ram runt sig. Har även fått menyn jämt men bloggen, så nu ser det ju lite bättre ut. Fast, det är ju min åsikt!

13.46

Godmorgon! Vaknade nyss av att jag har så förbannat ont i ryggen. Nu ropade mamma på mig och sa att Erik precis kommit, så jag ska nog gå upp och hälsa lite.

Welcome to hell

Angående bloggen: Har nyss gjort en kategori som heter Inspiration där jag laddar upp bilder som inspirerar mig. Skriver det här just för att ingen ska missuppfatta och tro att det är jag som knäppt vissa, för så blev det några gånger på min förra blogg. Och för att jag ska slippa skriva vars jag hittat bilden i varenda inlägg. Blir lite smått drygt i längden, faktiskt.

Nu ska jag ta och sova, eftersom att jag ska upp runt tolv imorgon.
Skriver mer imorgon när jag har vaknat, godnatt ♥

Dark letters

Jag kan skriva flera rader, och när väl ska sätta punkt på det hela så suddar jag allt. Har många gånger tänkt på att skapa en personlig blogg, alltså en där jag bara skriver mina tankar och texter. Det hade jag kunnat göra här med, men vissa texter kommer nog ingen av er förstå er på.

Att vända på dygnet totalt måste nog få sig ett slut snart, för det känns inte så vidare bra att vara vaken tidigt på morgonen utan någon sömn alls.

Saker och ting börjar röra sig, varenda jävel kommer höra dig


Tio sanningar om mig:

1. Jag är rätt så framåt, men ibland kan jag även vara hur blyg som helst
2. Har ett humör som verkligen går upp och ner
3. Hatar att se människor gråta, speciellt killar. Då börjar jag gråta själv
4. Är värdelös på matematik
5. Jag är väldigt förstående
6. Jag hatar insekter. Speciellt spindlar och skalbaggar
7. Jag älskar att skriva
8. Jag är riktigt beroende av musik. Måste alltid ha något att lyssna på
9. Jag har brun/gröna ögon
10. Jag hatar folk som glor/stirrar. Och dem som fortsätter stirra helt utan respekt


Ensamheten slår emot mig så hårt

Ja, ligger som sagt i sängen och har även jätteont i ryggen. Jobbigt är ju bara förnamnet.
På tala om designen så är den ju som sagt inte riktigt färdig än. Det är små saker som ska fixas, men det blir dock inte dag.

I’m so glad that you were mine



But it's so empty living behind these castle walls

Nu har jag precis kommit hem och ligger nu i sängen med hörlurarna på. Jag har haft det hur bra som helst ikväll! En mycket rolig kväll med roligt folk.
Imorgon runt ett kommer min bror hit och då ska vi fira lilla julafton. Länge sedan jag träffade honom så det kommer bli kul att träffa honom igen!

We are who we are

Fullt seriös tjej, absolut! Haha nejmen, nu har jag plattat håret, sminkat mig och nu är det bara att fixa håret som fattas. Efter jag gjort det drar jag ut och är med Simon!

Ha en bra kväll ♥

The world is yours

Detta hade mamma med sig hem från stan. Både puder och foundation har tagit slut här hemma så det behövdes verkligen. Tack mamma!

Cause you're my true love, my whole heart



I'll be there for you through it all

Hej! Jag vaknade 15.14, klev upp och åt frukost. Och det är fullständigt omöjligt att jag kommer klara av den här eftermiddagen/kvällen på ungefär fyra timmars sömn. Men det går nog bra. Hoppas jag!

Denna kväll ska spenderas med min vän Simon. Kvällen kommer nog spenderas med fler också, men vilka vet jag inte riktigt än. Men trevligt kommer det bli iallafall!

Just nu: Ligger jag i soffan och tittar på Scrubs. Mina föräldrar är i stan och handlar så jag hoppas att dom kommer hem snart eftersom att min mamma skulle köpa lite grejor åt mig!

Din sorg blev deras glädje för en stund


Drömmar

Du är vacker som du är, du måste vara som du var.
Det är knappast fel på dig, det är fel i världen här idag
Knyt båda nävarna och fokusera på något bra
för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar.

Ett kort inlägg

Har varit vaken hela natten och gjort.. Ingenting? Suttit vid datorn, pysslat lite med bloggen, lyssnat på musik & sådant. Allt förutom det jag borde gjort helt enkelt.

Nu börjar min så kallade natt, fast klockan är 09.36. Skriver mer när jag vaknar!

Jag har sett folk tappa grepp, när dom bränt sina skepp,

Det var svarta moln, precis vart jag än gick,
Var deprimerad och låg, du såg allt på min blick



We can dream about it

Nu har jag krånglat och hållit på med bloggen ett bra tag, och det fulaste av allt är att jag inte sovit något alls.
Hah, att jag ens orkar.. Denna dag kommer bestå av mycket vila känner jag.

Första inlägget

Nu har jag skapat en ny blogg (igen), eftersom att jag varken var nöjd med bloggnamnet eller fattade mig på stilmallen jag hade på min tidigare blogg.
Jag tror faktiskt att denna blogg kommer bli bättre än den andra! Man kan iallafall hoppas.

RSS 2.0